torsdag 7 augusti 2008

Saknar Fårö

Nu är nästan all sand som vi hade med oss från Fårö försvunnen ur bilen och huset. Längtar redan till nästa sommar. Sedan 1997 har vi varit där varje sommar med undantag för 1998 0ch 2000 då jag var höggravid när augusti kom. Tyvärr är mina föräldrar lite för aktiva, med lite för många vänner så vår tid på Fårö blir lite för kort varje år. Jag läntar tillbaka med varje atom i min kropp. Det är det stället på jorden som betyder ro och harmoni för mig. För snart 14 år sedan dog min morfar. Han somnade in hos en god vän på Fårö med mormor nära sig. Det känns alltid närmare morfar på Fårö än på kyrkogården. Så för mig finns en annan aspekt på tillvaron ädr. Jag minns också vagt lyckliga barndomssomrar på Helgumannen och på resten av ön. Nu ser den helt annorlunda ut, men naturen finns kvar, raukarna finns kvar, men det finns mer att se för turisterna.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser faktiskt helt fantastiskt ut. Förstår att du vill tillbaka // Kram

Unknown sa...

Vilka jättefina foton!!
Ser alldeles underbart ut :-)

Tina sa...

Det är inte svårt att förstå att du trivs så bra där....!!!

Laila sa...

Fårö är ett balsam för själen! Å jag saknar också att vara där. Har inte varit där sen 2002 nu...

Trots jobb och allt strul så hoppas jag att du kan hitta lunget inom dig som du hade tidigare