söndag 16 mars 2008

Scrapträff

I helgen har jag varit på Scrapträff på Ingarö. Tack Maud och Pia för en jättehärlig dag. Och tack alla ni andra som gjorde dagen både rolig och kreativ.
Här är lite av vad jag presterade under dagen:

En Lo med en gammal bild på min yngsta systerdotter Frida. Bilden är helt underbar och färgerna lockade mig mest. Turkost och Lime känns så vårigt och man blir glad av dem. Kunde behövas på scrapträffen eftersom det helt plötsligt började snöa utanför.

Det var ingen enkel match att göra detta påskägg. Underdelen klädde jag med papper utan att tänka på att blöta det först. Så det tog en dryg timme. Överdelen gick lite snabbare när pappret var enklare att forma.

1 kommentar:

Monica sa...

Ditt påskägg är alldeles illbedåriskt! Ska du göra till alla barnen, eller får det här ståta själv som dekoration? Jag läste om dina inredningsfrågor. Jag såg en matt toapappershållare på Comfortbutiken, men det var evigheter sedan. Du kanske kan ringa? Jag brukar inte gilla IKEA:s tyger, men deras nya kollektioner är riktigt snygga. Ta en titt där!