söndag 25 januari 2009

Sorry för frånvaron

Jag är här! Bara så mycket att fixa med jämt att tiden inte räcker till åt kära datorn. Kanske faktumet att vi har fått Viasat med ett oändligt utbud av kanaler gör sitt till. Utbudet är enormt och passar alla smaker. Vi är mest glada åt att kunna se favoriterna Bones, House, CSI & NCIS.

Igår fick vi finfrämmande och jag skulle göra mig till med grillad kyckling och rostade rotfrukter. Glömde hur lång tid en fryst kyckling tar att tina. Kyckligen tog evigheter i ugnen, rotfrukterna blev mest mos och till slut hade Chokladmoussen i frysen blivit stenhård. Men vinet var gott!

Noterat: färsk kyckling är inte mycket dyrare än fryst, men jäkligt mycket enklare!

4 kommentarer:

~Karin~ sa...

Hihi..så det kan gå när man ska göra sig till! Tur att vinet var gott iaf :)

Ang. färsk vs. fryst kyckling så håller jag verkligen med...såååå mycket enklare!

Jobbar mycket den här veckan..men kanske kommer förbi o dricker lite kaffe nåndag nästa vecka..och shoppar såklart *ler*

Sköt om dig!
kram /K

Anonym sa...

....."Den Tyskatalande Kanalen" efter 24.00 kanske upptar frökens uppmärksamhet med sina inspirerande tips på Gör_det-själv-Gympa......?!


P

koala sa...

Jag kör alltid med fryst kyckling eftersom jag alltid låter kycklingen sjuda i vatten på spisen innan jag tillagar den, oavsett om den är färsk eller frusen (och då kan man ju faktiskt spara några kronor och köpa fryst)

Efter ca 10-15 min så tar jag upp filéerna och steker dem för att få en yta. På det sättet riskerar man inte att kycklingen skulle vara rå inuti och kycklingen blir mycket saftigare.

Kramar Karin

jasonbob sa...

goyard tote
air jordan
kyrie 6
moncler outlet
kyrie 6 shoes
bape clothing
yeezy boost 350
supreme outlet
jordan 12
supreme clothing