måndag 14 juli 2008

Lördag och en massa jobb

Lördagen bjöd på fint väder och solskyddsfaktor 25 var utsmetat innan dagens arbete började. Johan jobbar högt uppe och jag med fötterna på marken. Här är dagens första panelbräda på gång.



Ibland händer det att det blir fel. Även solen har sina fläckar som ni vet. Då är det bra med kofot så man kan bända bort en bräda lite försiktigt. nedanstående foto är taget ca en halv sekund efter att Johan tyvärr spräckte spånten på denna bräda. Men detta var i princip den enda vi fick kassera och en av ca 5 brädor som vi satt om. Så vi har en ganska bra felmarginal!




Klockan 20.24 - dagens arbete är utfört och vi sitter med det traditionsengliga glaset reosévin, tittar på fasaden och fotar. Middag Chicken Tandoori, Indiskt ris, Naanbröd och lite tillbehör. Gott! Vi är fortfarande i fas med schemat.

Ett litet husmorstips jag kan dela med mig av: Stek inte hamburgare i bikini. Trodde jag lärt mig av mamma som gjorde ungefär samma misstag 1979. Men tyvärr! Detta kan resultera i ett litet bygg-avbrott för att köpa salva på apoteket. Ser ut som en inverterad prickig-korv på magen. Men det går väl bort tills jag blir pensionär.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja här går det undan ;) kul kul , ok jag kan bara ana hur det är at steka hamburgare i bikini ;o//Monica