tisdag 15 juli 2008

Dag 8 Måndag



Det blir mycket mätande när man ska såga panel. Då är det bra med en hel tumstock istället för en halv som min blev mitt på dagen.



Tadadaaaaa! Panelen på plats. Nu återstår smyglister foder kring fönster och dörr samt allt målningsarbete. Men vi kände oss mäkta nöjda när detta moment var klart.

Sol hela dagen förutom när sista brädan skulle sättas fast. Då öste det ner och eftersom det började åska var jag glad att Johan klättrade ner från byggnadsställningen.

Middag: Böckling på knäckemacka med persilja sedan wok med nudlar. Såg en märklig film - Babel med Brad Pitt. Inte direkt sevärd så den behöver ni inte hyra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

å va skönt att ni snart är klara ;)
Babel= urdårlig..
Hör du nån som tutar sen är det jag;)
//Monica

Jenny sa...

Titta vad fint det blev. Hoppas du har en sköns sommar. Har en liten grej till dig på min blogg// Kram