söndag 13 januari 2008

Att blogga

Häromdagen ringde min vän Carina mig och vi pratade om hur mycket tid man har till bloggande egentligen. Carina funderade på att skaffa en blogg eftersom så många frågar efter adressen. Har bloggadress blivit viktigare än emailadress nu? Lika självklart som mobilnummer? För varje familj jag känner så har jag säkert 5 telefonnummer och 4 emailadresser. Till detta ska nu läggas allas bloggadresser och facebooksidor. Syns man inte så finns man inte!

Nu har jag i alla fall suttit och tittat lite på vännernas bloggar och insett att fler och fler vänner har blogg. Så idag har jag lagt in adresserna till Anna-Karina, Carina, Catharina och Jenny. Syns i listan här till höger. Just det - Carina skaffade sig en blogg i alla fall. Känns skönt att veta vare man finner henne i cyberrymden också.

Kram på er alla bloggare. Nu ska vi jaga ut alla barnen i solen och sedan åka till simhallen och öva kaffekokning med vattenrädda Agnes.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jo, jag funderade ungefär så jag med...blogg...telefoner...msn...osv
Kanske är det så att vi inte behöver ses i verkligheten, vi har ju koll på vad alla gör ändå....


eller så kan det vara så at vi faktiskt har trevligare nu när alla har bloggar, vi behöver inte prata om vad som har hänt utan kan direkt sätta oss in i varandras liv;)just här och nu, utan att ha missat något;)

Nu blir det ett bloggförsök, men jag vet inte hur man får till det som jag vill, men det kanske jag kan ta med dig senare?

Hoppas att ni har haft en bra dag och att barnen klarde ( dina) mål;)
Med tanke på vilka framsteg A gjorde sist kanske hon simmar snart. Heja stora A, hoppas att han tog sig en bit idag.
Kramar carina

Carina sa...

Du är förresten utmanad Malin;)
Kram Carina